Čínsky eshop s lacným oblečením Shein sa udomácňuje v Česku
Čínsky eshop s lacným oblečením Shein sa udomácňuje v ČeskuČínsky eshop s lacným oblečením Shein sa udomácňuje v ČeskuČínsky eshop s lacným oblečením Shein sa udomácňuje v Česku
Ešte pred pár rokmi v podstate neznáma firma, dnes čínsky obor, ktorého hodnota je medzi súkromnými spoločnosťami tretí najvyšší na svete. Reč je o čínskom e-shope Shein, ktorý si najskôr podmanil americký trh, a teraz sa zdá, že potichu dobýva aj ten český.
Česká e-commerce sa stretáva s problémami. Kvôli rastúcej inflácii, vojne na Ukrajine a všeobecne horšej ekonomickej situácii sa násobný rast zastavil a niektoré podniky musia prepúšťať. A možno bude horšie. Na tuzemskom trhu sa udomácňuje čínsky gigant Shein, o ktorom znalci lokálnej e-commerce často ešte ani nepočuli.
Napriek tomu – ako svedčia dáta – Shein na slovenskom trhu pozvoľna posilňuje svoje postavenie. Podľa nástroja Google Trends, ktorý meria frekvenciu vyhľadávania medzi slovenskými užívateľmi, sa frekvencia vyhľadávania termínu Shein dostáva na úroveň Amazonu, a postupne ju prekonáva. Podobne hovoria štatistiky z obchodu Google Play, v ktorých Shein patrí medzi desať najsťahovanejších aplikácií za minulý mesiac.
Ako pandémia zmenila e-commerce vo svete
Produkty z čínskeho e-shopu sa tiež výrazne často vyskytujú v ponuke online second handov, ako sú Remixshop alebo Vinted. S oblečením zo Sheinu sa obchoduje aj vo facebookovej skupine Shein CZ/SK, ktorú založila na začiatku minulého roka Markéta Artlová av ktorej je v súčasnej dobe vyše 22 tisíc užívateľov.