Obsah na rozdiel od sietí necenzurujeme. Strážime si ale jeho pravdivosť, hovorí šéf Ecomailu

Tuzemskú marketing-mailingovú platformu Ecomail čaká skúška svetovým trhom. Donedávna ju využívali hlavne e-shopy v Česku a na Slovensku, teraz si ju zakladatelia Jakub Stupka a Ján Tlapák nechali preložiť do angličtiny a plánujú s ňou expandovať do celého sveta. „Máme dnes päťtisíc klientov a mesačne nám pribúda ďalšia stovka,“ opisuje doterajší rast šéf platformy Jakub Stupka.

Máte vytipované zahraničné trhy, ktoré by sa mohli chytiť hneď?
Nepôjdeme cestou jednotlivých krajín. V Česku sa nám osvedčila stratégia napojenia na nejakú inú službu, čo bol v našom prípade Shoptet, najväčšia česká e-shopová platforma. V prípade, že prevádzkovatelia majú jednoduchý spôsob, ako prepojiť dáta zo svojich e-shopov s newsletterom, radi túto možnosť využívajú. Podobný krok sme teraz urobili na globálnom trhu, kde sme sa prepojili s platformou Shopify, čo je najväčšia globálna e-commerce platforma.
Čo súkromie dát? Je to pre vás a vašich klientov veľká otázka?
Robíme všetko pre to, aby sme dodržiavali všetky zákony. Zároveň celkom prísne kontrolujeme, či klienti, ktorí chcú využívať Ecomail, majú všetko v súlade so zákonom. Ak napríklad nekúpili od niekoho databázu.

Ako to poznáte?
Máme signály, podľa ktorých dokážeme rozpoznať, že databáza nie je pozbieraná v súlade s GDPR. Vo chvíli, keď sa tých signálov nahromadí viac, preverujeme konkrétne firmy.
Aké presne signály?
Môže to byť vyššia miera označenia za spam alebo neprimerane veľké databázy. Väčšinou keď sa jedná o státisíce kontaktov, tak chceme poznať ich pôvod.

Už sa vám stalo, že by niekto z klientov mal takto kúpenú databázu?
Raz za čas sa to stáva, ale už je toho menej ako predtým. Ľudia sa postupne učia, že to nie je legálne, ale čo je oveľa dôležitejšie, že to nefunguje. Tú istú databázu pred vami kúpili stovky, možno tisíce ľudí, a tie kontakty v nej sú zvyknuté, že im chodí spam zo všetkých strán. Vôbec vašu značku nepoznajú, takže miera konverzie je tam veľmi nízka. Keď porovnám s vlastnou databázou, tá naopak obsahuje kontakty na ľudí, ktorí v minulosti nakúpili vo vašom e-shope a vedia, prečo im ten e-mail dorazil a že väčšinou obsah newslettera súvisí s ich záujmami.
Takže v Česku existujú firmy, ktoré predávajú databázy?
Predaj databáz nie je trestný. Trestné je ale jej využitie, napríklad rozoslanie hromadného e-mailu. Mnohokrát ľudia majú pocit, že keď si tú databázu kúpili legálne, tak ju smú aj použiť.
Jednu dobu to vyzeralo, že maily sa časom prestanú používať a všetka komunikácia a reklama prejde na sociálne siete…

Email background concept on blue background. 3D Rendering

Vetu „e-mail je mŕtvy“ som počul veľakrát. Nič tomu ale zatiaľ nenasvedčuje, ani nikdy nenasvedčovalo. Je pravda, že s nástupom sociálnych sietí bolo naraz viac možností, ako osloviť zákazníka. Výhodou mailingu ale zostáva, že sa sami rozhodujete o tom, čo s vlastnou databázou urobíte. Na Facebooku máte k dispozícii len možnosti, ktoré vám umožňuje sieť, a ste tiež závislí od toho, koľko to bude stáť. A reklama na sociálnych sieťach je čím ďalej drahšia.

Další články autora