V Rusku sa množia vplyvy odchodu svetových firiem. Vláda preto na základe tlaku automobiliek upravila legislatívny rámec pre výrobu nových vozidiel. Podľa nariadenia č. 855 z 12. mája 2022 „môžu firmy odmietnuť súčiastky, ktoré sú kvôli sankciám nedostupné.“ V praxi to znamená razantné zníženie požiadaviek na bezpečnosť a ekológiu.
Nariadenie zásadne uvoľňuje požiadavky na nárazové skúšky. Inými slovami: Rusko zlegalizovalo výrobu áut bez ABS, ESP, airbagov, predpínania bezpečnostných pásov a napríklad aj systému núdzového varovania ERA-GLONASS.
Moskvič Elite: Pripomienka auta
Na frak dostane aj ekológia. Od roku 2016 v Rusku platila minimálne norma Euro 5, teraz sa môžu výrobcovia vrátiť k norme Euro 0, ktorá platila medzi rokmi 1988 a 1992. Rusko sa tak s požiadavkami na ekologické parametre nových áut vracia hlboko do minulého storočia, do doby bez katalyzátorov a elektronicky riadeného spaľovania.
Zatiaľ ide o dočasné opatrenie platné do 1. februára 2023, ale ak bude potrebné, predĺži sa. Ruské médiá správu tlmočia ako výhodu – bez drahej „zápaďáckej“ výbavy budú autá lacnejšie.